Gi formen og fellesskapet et løft

07.02.2020

Uanset om du allerede trener regelmessig, eller du gjerne vil komme i gang med å trene, så må du finne et nytt treningssenter, hvis du nettopp har flyttet til et område.


Lokalt - og sosialt

Mange steder finnes det landsdekkende treningskjeder, og det kan kanskje noen ganger gi mening, du kan trene flere forskellige steder, hvis man er mye på farten. Men ofte er de lokale treningssentrene mere hyggelige - her finner du gode fellesskap og nye bekjente, som kan gøre det morsomt å komme i form. Som ny i et område er det nemlig ikke kun formen og muskelmassen, som skal pleies. Det skal omgangskretsen også. Hvis du nettopp har flyttet, og du ikke kjenner så mange i ditt nye område, så er et lokalt treningssenter et godt sted å møte nye mennesker og få noen nye treningskammerater.

Start rolig

Hvis du ikke har trenet på en tid, så skal du huske og ta det rolig i starten. Når du har tatt beslutningen om å komme i gang, kan det godt være frustrerende, at kroppen ikke med det samme følger med. Derfor skal du ha like så mye fokus på din motivation som din kondisjon, og det kan du f.eks gjøre med å lage noen avtaler om å trene sammen med de andre, som også kommer i dit treningssenter.

Finn gleden

Lytt til deg selv og det, din kropp forteller deg. Det skal være morsomt å  trene. Hvis det bare er en sur plikt, ender du med at falle fra. Finn ut av, hva som passer best for deg. Skal du trene på sammen med andre, eller skal du trene alene? Velg den treningsform, som passer best for deg - og se til å komme deg opp fra den sofaen!

Kom i gang med å trene!

Det kan godt være vanskelig å komme i gang igjen etter en periode, hvor sofaen har vokset seg fast i bakdelen:

  • Lag avtaler med venner, familie eller nye bekjente om å trene sammen. Det er vanskelig å utføre en trening, hvis du skal hele tiden utforde / konkurere med din kompis.
  • Fokuser på, hvor bra form du får, når du lykkes. Selvom det er hardt å komme i gang, så kommer belønningen i form av mere energi og bedre humør.
  • Prioriter din trening og skriv den i kalenderen. Hold fast i at den dag og det tidspunkt er viktigt - også selvom der er andre ting, som konkurrerer om din opmerksomhet.

Flytteguiden

Lille Bislett 26, 0170 OSLO

(+47) 810 21021

info@flytteguide.no

www.flyttebyrå.no