FLYTTEBYRÅ ÅLESUND

PRISKALKULATOR
i Priskalkulatoren gir et estimert gjennomsnitt ut fra hva det koster innad byer og steder. Ved nasjonal og internasjonale flytteoppdrag gjelder andre priser med andre kilometertilegg og bomutgifter. Priser for tunge tinger som piano, safe, kopimaskiner o.l. har sine egne tilleggspriser. Prisene kan variere i høysessonger som på sommeren. Tillegg kan også tilkomme på kveldstid, helger og høytidsdager. Alle flyttebyråer har en minstetid, (alt fra 2 til 4 timer). Denne kalkulatoren har en minstetid med 2 timer.

ellerSe flyttebyråer

Alle felt må fylles ut!

km

Alle felt må fylles ut!

Alle felt må fylles ut!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ?

SUPPORT TLF (+47) 815 21021

Send forespørsel til flyttebyrå Ålesund og se estimert fastpris før du mottar tilbud fra flyttebyråer i Ålesund.

Hva koster det å flytte? Vi har gjort en 2 års studie og analyse om hva det koster å bruke et flyttebyrå.

Respektert flyttekontrakt.   En stor sikkerhet for deg som kunde og for Flyttebyrå Ålesund. Unngå svart arbeid  

Hvorfor bestille et flyttebyrå fra Flyttebyrå.no ?

Konkurransedyktige priser på flytting. Det er ikke noe bedre tidspunkt å begynne å planlegge enn nå. Du kan få gratis tilbud fra alle våre godkjente flyttebyråer ved å fylle ut vår flyttepris kalkulator på nett. Det er også mange tips om flytting og lagring for å gjøre livet ditt enklere. Enten du vil ha hjelp til å flytte en garderobe i underetasjen, eller en full pakke med flytting, pakking og flyttevask fra flyttebyråer. Flyttebyrå.no lover å formidle de beste tilbudene på store og små flytteoppdrag fra flyttebyråene.

Finnes på steder; Flyttebyrå Sula, Flyttebyrå Spjelkavika, Flyttebyrå Hareid, Flyttebyrå Hessa, pluss flere...

Hvem er Flyttebyrå.no ?

www.flyttebyrå.no er den beste nettsiden for flytting og oppbevaring. Konseptet ble utviklet av Flytteguiden for å imøtekomme forbrukernes skiftende behov. Vi tilbyr muligheten til å bestille flytte- og oppbevaringstjenester på nett. Å flytte har aldri vært enklere. Med Flyttebyrå.no kan du i løpet av få minutter på en veldig enkel og morsom måte arrangere hele flytteoppdraget og bestille det direkte. Alt er mulig med Flyttebyrå.no - vi flytter din hybel eller ditt hus! Ut fra informasjonen vi får fra deg, vil Flyttebyrå.no utstede en fastpris. På denne måten vil du alltid vite nøyaktig hva flytting og oppbevaring vil koste. Ingen overraskelser i etterkant!



Flyttebyrå i Ålesund i dag

Flyttetjenester i dag er like populære som for 20 år siden, mens en økning i teknologirelaterte tjenester spiller en større rolle i å hjelpe kunder med å finne det beste flyttebyrået. Flyttebyråer sin hovedoppgave er å hjelpe folk med å flytte møbler og andre eiendeler på en så rask og sikker og komfortable måte som mulig. Hovedfokuset til Flyttebyrå.no er vår formidling av flyttetjenester med oppbevaring, og vi ønsker å tilby de riktige og beste flyttebyråene. Vi har mye god erfaring bak oss og vet hvordan vi kan gjøre kundene glade. I dag må flyttebyråer jobbe enda hardere for å konkurrere med sine mange konkurrenter som tilbyr flyttetjenester.

Priskalkulatoren

De fleste flytteoppdrag er innenfor samme kommune, by og steder. Priskalkulatoren er detaljert utarbeidet gjennom en 2 års studie og analyse og vi har "truffet spikeren på hodet". Hvor mange flyttebyråer og minilager har du ringt rundt til for å spørre om pris? De fleste flyttebyråer har timepriser innad i byer og steder. De fleste kunder vil ha fastpris, da kan de også sammenligne prisene og velge det billigste flyttebyrå eller minilager igjennom Flyttebyrå.no Ved utfylling av kalkulatoren MÅ alle felt fylles ut for å få et riktig estimat!

Dine rettigheter og ansvar når du flytter

Dette er nøye og detaljert beskrevet av Flytteguiden. Det er et "must-read" for alle som planlegger - eller er aktivt involvert - i en flytteprosess.

Estimater - Bindende og ikke-bindende

Egentlig er ikke flyttebyråer forpliktet til å gi et estimat. De fleste bruker å gjøre det hvis det blir etterspurt. Det er to typer estimater. Bindende (fastpris) og ikke-bindende.

Bindende estimat (fastpris) av totale kostnader

Et flyttebyrå kan ta betaling for å gi et bindende estimat som beskriver hvilket type tilbud, flyttebiler og mannskap de bruker. Når du mottar et bindende estimat fra et flyttebyrå, kan du ikke bli bedt om å betale mer. Så lenge du ikke har ekstra arbeidsoppgaver enn avtalt fra estimatet, som leveringsadresse, (adkomst, ekstra trapper, heisen fungerer ikke, o.l.) Da kan flyttebyrået forlange ekstra betaling etter endt utført arbeid. For å være sikker, fyll ut en flyttekontraktsom skal signeres både før og etter flytteoppdraget, (be om kopi). Har du et bindende estimat må du betale fakturaen etter endt utført arbeid, tilkommer det ekstra kostnader og du ikke har tilstrekkelig med penger kan flyttebyrået i noen tilfeller plassere ditt flyttegods på lager inntil det hele beløpet blir betalt. Betal gjennom bank med bankkort, vipps eller nettbank. Ikke betal kontant.

Ikke-bindende estimat fra en cirkapris

Flyttebyråaet er ikke forpliktet til å ta betaling for et ikke-bindende estimat. Et ikke-bindende estimat er ikke et bud eller en kontrakt. Et ikke-bindende estimat blir gitt fra Flytteguiden´s priskalkulator for å gi flyttebyrået og de som skal flytte en viss ide om hva det koster å flytte. Også, det er ikke sikkert om det koster mer eller mindre. Den aktuelle prisen til slutt vil bli etter hvilke priser flyttebyrået tilbyr. Alle flyttebedrifter må ta betaling ut fra sine egne tariffer uansett hva prisestimatet viser. Derfor så har priser fra en ikke-bindende estimat ingen avgjørende effekt på betalingen. Ikke-bindende estimater må skrives ned, beskriv flytteprosessen og andre ønskede tjenester. Hvis et flyttebyrå kommer med et ordredokument / fraktbrev skal slik informasjon stå på papiret i henhold til ditt flytteoppdrag. Ikke signer på en ordre / fraktbrev uten at denne informasjonen er beskrevet.

HVIS DU BER FLYTTEBYRÅET OM YTTERLIGE TJENESTER ENN HVA SOM ER AVTALT MÅ DERE KOMME TIL ENIGHET OM PRIS OG BETALING FØR JOBBEN SKAL UTFØRES.

Plassreservasjon, bestemt bruk av type flyttebil og garanti for oppmøte og leveringstid

Et flyttebyrå kan tilby priser og tjenester. Den totale utgiften for ditt flytteoppdrag kan øke hvis du har ekstra eller krever noe spesielt utenom forespørselen som f. eks pianoflytting, (pakkematerialer, flyttevask, o.l.) Før du avtaler flytting, bli enig på forhånd med flyttebyrået om hva dette vil koste ekstra.

Et servicevalg er PLASSRESEVASJON. Hvis du avtaler å flytte ditt lass med plassreservasjon, er du forbundet til å betale for minimum kubikkmeter av plass i flyttebilen uansett hvor mange kubikkmeter du har bestilt i utgangspunktet.

Et annet servicevalg er EKSLUSIV BRUK AV BESTEMT TYPE FLYTTEBIL. Hvis du på hvilket som helst grunnlag ønsker og avtaler en bestemt type flyttebil, (størrelse og lastekapasitet) må flyttebyrået tilby dette.

Et siste servicevalg er GARANTI FOR OPPMØTE OG LEVERINGSTID. Du inngår en avtale med et flyttebyrå for henting på en spesifisert dato, blir de mye forsinket har du rett på et prisavslag som kompensasjon eller hvis flyttebyrået ikke utfører flytteoppdraget som avtalt.

Før du inngår en avtale om et flytteoppdrag om pris eller tjenester, vær sikker på at du spør om betalingsmuligheter de har når du skal betale til slutt på stedet eller om de sender faktura.

Transport av flyttegods med 2 eller flere flyttebiler

For det mest prøver alle flyttebyråer å få med hele lasset på en flyttebil. Da kan det hende det er nødvendig å bruke 2 biler eller kjøre flere ganger pga parkering, adkomst, o.l. Det kan også være fordi flyttebyrået har undervudert volumet på ditt flyttelass eller har for liten flyttebil. Hvis noen tinger blir "etterlatt" eller "blir hentet senere" av en annen flyttebil og kommer senere antatt en den første fyttebilen. Hvis dette skjer skal du ikke betale for mellomtiden, men kun den tiden de bruker ekstra for flyttingen som i utgangspunktet skulle vært på en flyttebil hvis dette er avtalt på forhånd. Det er viktig å unngå misforståelser av "blir hentet senere" ved å kalkulere riktig med pris og volum (kubikkmeter) og spesielt vekt på lengre turer da flyttebiler / lastebiler blir stoppet i vektkontroll av Statens Vegvesen. Er du fortsatt usikker fyll ut en detaljert innholdsliste og gi den til flyttebyrået så kan de finne ut informasjonen som de trenger. Vurder å spør om et bindende estimat som oftes kan gies ut fra antall kubikkmeter istedenfor en ikke-estimert pris. Hvis flyttebyrået tilbyr en slik løsning, vær sikker på at det er stor nok plass i flyttebilen med litt ekstra plass for sikkerhets skyld. I tilfelle du må prioritere noen tinger hvis det flyttes med flere flyttebiler eller at en flyttebil kommer senere, vær sikker på at de viktigste tingene kommer med på første tur.

Utstedt ordre / fraktbrev for flytteoppdrag

Flyttebyråer skal forberede en ordre på hvert flytteoppdrag til hver enkelt kunde. Du har rett til å få en kopi av ordren når den er laget ferdig. Ordren er ikke en kontrakt. Blir ditt flytteoppdrag utsatt, kansellert eller bestemmer du deg for ikke å bruke flyttebyrået, må du kansellere ordren snarest mulig. Blir det noen datoforandringer som du og ditt flyttebyrå har avtalt angående henting og levering. Eller forandringer på en ikke-bindende estimat, skal flyttebyrået forberede en ny ordre for flyttingen. Informasjon om forandringer bør spesifiseres på ordren skriftlig og signeres av flyttebyrået sammen med original-ordren. Flytteguiden sin flyttekontraktfungerer både som ordre / fraktbrev og flyttekontrakt på ett og samme dokument. Den kombinerte kontrakten signeres før flyttingen og igjen til slutt på det samme dokumentet etter endt flytteoppdrag med godkjenning av begge parter.

Faktura

Fakturaen blir den endelige kontrakten imellom deg og flyttebyrået. Alle flyttebyråer er med loven pliktig til å fakturer ethvert flytteoppdrag de utfører. Informasjonen på ordren skal være samme informasjon som på den endelige fakturaen.Du kan også be sjåføren om å få se ordren som er utstedt.

Det er ditt ansvar og se igjennom fakturaen og akseptere den

Fakturaen skal inneholde det du har bestilt og du må betale for servicen.

Fakturaen er et viktig dokument, (ta kopi).

Ha fakturaen tilgjengelig ved levering av flyttelasset, betal for utgiftene etter å ha gått igjennom flyttelasset for mangler eller skader. Flyttebyrået har rett til betaling.

Inventarsliste

Det bør listes opp en inventarliste som viser hvor mange kolli det er og hva innholdet er hvis det skulle oppstå noen forsikingsspørsmål under, flyttingen og transporten. Det kan også taes bilder både før henting og etter levering av flyttelasset. Sjåføren på flyttebilen er ikke forpliktet til å utføre dette, men du kan gjøre det selv eller be sjåføren registrere alle eiendeler som blir lastet. Ved kontroll av Statens Vegvesen, politi eller Tolletaten kan de forlange informasjon om lastens innhold.

Ønskede opplysninger

Du kan oppgi til ditt flyttebyrå at du vil vite størrelse og vekt på ditt flyttelass. Du kan selv finne denne informasjonen med vår kalkulator på flytteguiden.no/hjemDu er pliktig til å gi opplysninger som adresse, epost og telefonnummer til flyttebyrået. Flyttebyrået er forpliktet til å gi deg denne informasjonen senest 24 timer før du skal flytte.

Signering av kontrakt ved levering av flyttelass

Flyttebyrået forventer at du signerer flyttekontrakten og har du noen tilleggskomentarer kan det også spesifiseres på kontrakten.

Flyttebyråets ansvar for mangler eller skader

Alle flyttebyråer skal ha en utvidet transportforsikring på hvert kjøretøy. Flyttetepper og godkjente festestropper under transport. Det finnes ulike forsikringer som bedrifter har. Ta gjerne kontakt med flyttebyrået og be om hvilket forsikringsselskap de bruker og hva deres forsikring gjelder. En utvidet transportforsikring yter bare et viss beløp per kubikkmeter.

Klager på flyttebyråets tjenester

Det forventes at alle flyttebyråer besvarer klager innen kort tid. Har du en klager eller et spørsmål på en flytt, prøv først å ta kontakt med den ansatte i flyttebyrået som inngikk avtale med deg om flyttingen eller sjåføren på flyttebilen. Viser det seg at du fortsatt ikke har fått svar fra disse personene bør du kontakte daglig leder i bedriften. Før du tar kontakt, se til at du har kopier av alle dokumenter fra epost, sms og annet relevant dokumentasjon.

Betaling

Betaling for flyttetransport

Når tiden er inne for betaling for flyttetransporten er flyttebyrået forpliktet til å spesifisere alle tjenester som er utført under flytteoppdraget på fakturaen. Flyttekontrakten eller (ordren / fraktbrevet) fungerer ikke som fakturabilag eller fakturakopi. Ved flytting til utlandet eller med container kan flyttebyrået forlange et forskudd.. Ikke godkjenn eller betal en faktura hvis den ikke inneholder dette: Det skal stå på flyttekontrakten hvilken betalingsløsning du skal betale med, bankkort, vipps eller faktura. Noen flyttebyråer kan si at det tilkommer gebyrutgifter for betaling med kort eller vipps uten at det er gitt beskjed på forhånd. Spør om det er andre utgifter som ikke er opplyst. Gå igjennom flyttelasset med en representant fra flyttebyrået både før og etter flytteoppdrag.

Konklusjon

Hvis du ser at det mangler noen viktig informasjon på denne siden kan du sende epost til info@flytteguiden.no

Huskeliste:

  • Flyttebyråer kan gi et estimat.
  • Ikke-bindende estimater gir kanskje ikke riktig pris; den aktuelle kostnaden kan ofte overstige.
  • Spesifiser flyttedato når du bestiller.
  • Fakturaen fra ditt flyttebyrå ... LES DEN NØYE... har du noen spørsmål snakk med flyttebyrået.
  • Vær sikker på at du har lest flyttebyråets ansvar og dine rettigheter før du bestiller.
  • Du har rettigheter til å få oppgitt størrelse og vekt på ditt flyttelass.
  • Du kan ha rett til å få et nytt estimat.
  • Hvis du har flyttet med et ikke-bindende estimat, vær forberedt på å betale med kort eller vipps pluss at det kan hende at beløpet overstiger estimert pris eller at prisen er mindre.

Spør gjerne flyttebyråene om flere detaljer hvis behov.

Flyttebil Ålesund

Hvor stor flyttebil trenger du? Flyttebilen bør få med alt på en tur.

På lokale flytteoppdrag innad i byer / steder holder der gjerne med en liten lastebil eller en stor varebil, (20 kbm skapbil) da det ofte er dårlig med parkering og adkomst på adressene. Hvis flyttebilen er for stor må flyttebyrået parkere lengre unna og dermed bruke lengre tid til flyttingen. Spesielt vanskelig er det på vinters tid da det mye snø, snøhauger og snøkanter. Derimot skal du flytte langt er det svært viktig at bilen er stor nok til ditt flyttelass. Du kan finne ut hvor stor flyttebil du trenger med å bruke vår volumkalkulator og se enkelt hvor mange kubikkmeter stort er ditt flyttelass. Er ditt flyttelass 27 kbm stort? Ja, da trenger du en flyttebil som er 30 kbm stor! De fleste flyttefirmaer vet ofte hvor cirka stort er ditt flyttelass ut fra hvor stor bolig du har, (hybel, 2-roms eller en 3-roms, osv.)  Men det er forskjellig hva hver enkelt har så bruk volumkalkulatoren.

Flyttebil
Flyttebil

(Flyttebil, 20 kubikkmeter skapbil)

Pianoflytting Ålesund

Flytte piano eller andre tunge møbler

Det å flytte på store og spesielle møbler som piano, flygel, safe og lignende er ingen enkelt sak. Det er både tidkrevende og vanskelig med pianoflytting. Det er viktig at det blir gjort riktig og at det utføres med stor forsiktighet. De fleste er veldig glad i pianoet sitt og det er også et instrument som i de fleste tilfeller har en svært høy verdi. Med andre ord kan det bli veldig dyrt å skulle flytte et piano uten hjelp, det kan også være skummelt for rygg og andre kroppsdeler. Du bør derfor ikke falle for fristelsen til å tenke at du skal spare penger ved å flytte pianoet selv. Det kan være smart å få et flyttebyrå til å ta jobben for deg.

For å flytte piano kreves riktig utstyr, god erfaring, bra teknikk, styrke og ikke minst balanse. Det er viktig at det som blir flyttet gjøres det på en skånsom måte - og det skal jo helst gå fort og effektiv også. Da lønner det seg å bruke et flyttebyrå som er flytteeksperter innenfor flyttetransport av store tunge møbler.

Flytting av hvitevarer

Derfor bør du flytte kjøleskapet stående

Oljen bruker tid på å renne tilbake.

Mange velger å la hvitevarene stå igjen når de flytter. Men har du nettopp kjøpt et flott kombiskap med det siste innen kjøle og fryseteknologi, er det jo like greit å ta det med seg.

Flytting er en ganske krevende prosess for store, følsomme ting som går på strøm. Spesielt kjøleskap og frysere, som fortsatt bruker en kombinasjon av olje, kjølevæske og gass for å holde melka kald og torsken stivfrossen.

Stående er best

- Det finnes i dag produkter der dette er fikset, men med de aller fleste kjøleskap og kombinerte kjøl/frys anbefales å frakte skapet stående. Flytter man med egen bil, må skapet i de fleste tilfeller fraktes liggende.

- I slike tilfeller er det viktig å huske på å vente minst tre timer før man plugger støpselet i kontakten.


ADRESSEENDRING - Her kan du melde flytting både til posten og Folkeregisteret samtidlig!

For å sikre at du får brev og pakker når du bytter adresse, må du melde flytting til Posten. Du kan også samtykke til at adresseendringen sendes til Folkeregisteret. Logg inn med BankID `»» Meld flytting

Da får du:

  • `Riktig adresse i Postens registre
  •  Riktig adresse i Folkeregisteret

FLYTTEFORSIKRING - Sørg for at flyttelasset ditt er forsikret 

Det kan fort skje uhellunder flytting, uansett om du bruker flyttebyrå eller flytter selv. Med flytteforsikring har du en ting mindre å bekymre deg for. Flyttebyrå.no anbefaler If forsikring sin Super innboforsikring.

Mange bekymrer seg for flyttelasset 

Selv om du eller flyttebyrået tar alle forholdsregler for å sikre møbler og kostbare gjenstander under flytting, kan uhell skje. Risikoen er i forbindelse med inn og utbæring, under transport og møbler som skrapes opp. Sjekk også med flyttebyrået hvilke typer forsikringer de har.

If forsikring har markedets beste flytteforsikring som også dekker uhell, slik at innboet ditt er trygt under hele flyttingen. Du får erstattet skader på tingene dine som skjer under flytting uansett  årsak, og den gjelder både om du flytter selv eller benytter flyttebyrå. Les mer om forsikring her


FAKTA OM FLYTTEBYRÅ.NO

Hvorfor vi mener Flyttebyrå.no er det eneste aktuelle nettstedet for videreformidling av flyttetjenester;

* Flyttebyrå.no har listet samtlig flyttebyråer (Daglig oppdateringer fra Brønnøysundregistrene)

* Flyttebyrå.no er synlig i alle byer, steder og småsteder i Norge (1100 stk lokalisasjoner)

* Flyttebyrå.no har "bransjedomenet" for flytting

* Våres ansatte har ikke kun IT-kunnskap, men også flere års erfaring med flytting

* Vi kan det å flytte - Flyttebyrå.no er overalt!

Navigasjon
Kontakt          
Om oss  

Boligannonser                  

Flyttebyrå.no har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsteder som det lenkes til. Kopiering av materiale fra Flyttebyrå.no for bruk et annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Flyttebyrå.no

Ålesund

(+47) 815 21021